נדחתה עתירה נגד מינויו של דרעי לשר: "מוקדמת ותיאורטית"

אבי רבינא No Comments on נדחתה עתירה נגד מינויו של דרעי לשר: "מוקדמת ותיאורטית"

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, דחה את בקשת התנועה לאיכות השלטון לקבוע שיש קלון בהרשעתו של דרעי ועל כן אין הוא יכול להתמנות לשר

דרעי בבית המשפט צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה הבוקר (רביעי) על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון המבקשת למנוע מיושב ראש ש"ס אריה דרעי להתמנות לתפקיד שר, בשל הרשעתו בפרשת המס.

השופט עמית מציין בהחלטתו כי הבקשה היא תיאורטית לחלוטין בשלב זה, וכן שהמבקשת, התנועה לאיכות השלטון, אינה מוסמכת לבקש קביעה זו, אלא רק ראש הממשלה, או חבר כנסת שעליו הוטלה הרכבת הממשלה.

יש לציין, כי הבקשה עסקה רק בעניין מינויו האפשרי של דרעי לתפקיד שר ולא בעניין מועמדותו לכנסת. זאת משום שעל לפסול מועמד מלהיבחר לכנסת, התנאי הוא שהמועמד ירצה שלושה חודשי מאסר בפועל לכל הפחות. ואילו על דרעי נגזרו 12 חודשים מאסר על תנאי.

בתנועה לאיכות השלטון מסרו לאחר ההחלטה: "החלטה מרשימה של השופט עמית שאימץ בפועל את עמדתנו וקבע כי דרעי "מוחזק בקלונו". אם דרעי ירצה לכהן כשר, הוא או מי שיבקש להקים ממשלה, יאלץ להגיש בקשה מתאימה להסרת הקלון. טוב שעמית הבהיר את המצב המשפטי לטובת ציבור הבוחרים שיידע – אדם שמורשע בפלילים אינו יכול לכהן כשר בישראל".



0 תגובות